En fredag i ett hus högt upp på en kulle.

I fredags fick jag äran att vara med på familjens Sabbath. Fast jag själv inte tror på någon religion så är jag fortfarande nyfiken på dem och det är alltid lika kul att få ta del av något helt nytt och spännande. Familjens närmaste och helt underbart trevliga familj kom förbi och middagen började med att Daniel läste på hebreiska ur en bok som kallas siddor. Sedan drack vi en speciell juice ur den fina tillbringaren nedan som D. hade välsignat så sött. Alla tjejerna samlades och tände ljus och pussades och kramades, välsignade värlens godaste bröd kallat challah och sedan kickade middagen igång med massa spännande mat.
 
Den här veckan så, så har jag köpt en surfbräda. Är så nöjd och kan inte hejda mig till att springa ner till vattnet och kicka igång. Men det får vänta till imorgon eftermiddag för ikväll är det onsdag och onsdagar på Bondi är lika med en solig dag på kallis under stockholmsveckan (skulle jag tro).
 
 
Red horseradish. Något jag aldrig sett eller smakat men rätt gott och mycket likt ingefära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0