Bakom skolbänken igen.

 Idag hade vi vår första lektion efter uppropet igår. Började med grammatik och fick lära mig lite om hur man använder used to i olika sammahang. Hjälp, grammatik är nog inte mig grej. Och hör och häpna, fått min första vän. Grattis till mig! Nu är min bästa vän inte hunden Ziggy längre. Eller jo, kanske visst.
 
Har haft en bra dag från morgon till slut. Var på en springrunda tidigt imorse med Ziggy, som jag i slutet fick bokstavligt talat dra. Sedan lite jobb innan skolan för att sedan ta tåget till skolan som ligger så centralt i Sidney som man kan komma. I fyra timmar lärde klassen känna varandra och testade på engelskakunskaperna. Därefter gick vi på en promenad ( i 43 graders värme) till Hyde Park och åt lite lunch. 
 
Jobb mellan 3-7 innebar idag bad i kusinens pool i 2 timmar och lite disk och tvätt plock. 
Sedan har jag njutit av en god hemlagad middag bestående av Lax i ugn, något likt bulgor sweet & Sour sås, stekta grönsaker och mosad pumpa och bara suttit och pratat om livet, på engelska sååååklart.
 
(mycket detaljer i dagens novell men har inget val. Ni vet vilka ni är).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0