Australia day och lite till.

Hej alla vänner. Idag har jag på pricken varit i Australien/Ostralien/Stralien (kärt barn har många namn)  i en månad. På samma gång som det känns som jag har varit här i all evighet så har tiden gått så himla fort. Just nu ligger lilltjejen brevid mig och kollar på tecknat och utanför fönstret dundrar det på och regnet bara öser ner. Vädret är rätt roligt här, från 40 grader till 25. Från strålande sol till världens oväder, detta kan hända på cirkus en timma. Väderrapporterna stämmer aldrig.

Den senaste veckan har jag spenderat på stranden och testkört brädan och med det menar jag mer att försöka hålla mig vid liv. I tio minuter försöker vi paddla oss ut genom vågorna, tillbaka där vi startade efter ett antal kallsupar och en såndär rackarns typisk surfingpudding bokstavligt talat flyger förbi. Man! ba! men! hallå!..
 
Har även firat Australia Day. Helt exhalterad inför denna dag då jag älskar länder då de verkligen ställer till med fest på deras nationaldag. (17 maj i Oslot, oslagbart). Vi började dagen med picknick i botanic garden med en fantastisk utsikt över Sidneys operahus och Harbour Bridge. Senare vidare till beach party på Milk Beach. Så farbannat härligt att jag sitter här och ler (nästintill skrattar) när jag skriver det i detta ögonblick. Slutsummering: En fantastisk dag.
 
Annars då. Onsdags klubb på Beach Road Hotel. Morgon/kvälls promenader/springrunder. Jobb. Skola. Sol.
 
 
Australia day 26/1-2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0