once you move forward you can't go back

Ledighet godkänd i tre veckor - biljetter är dock ej bokade.
Som många som känner mig säkert vet har jag ett beroende av att resa. Eller egentligen inte själva resan utan mer känslan av att jag utvecklas, att saker går frammåt och att jag inte bara är hemma och tar död av min tid här på jorden. Jag känner mig alltid nöjd innombords då jag besökt nya coola platser, tex. senast i Egypten då vi besökte Sahara öknen och åkte fyrhjuling som tokar genom sanden.. Eller när vi vandrade i djungeln i thailand och red på elefanter och simmade genom en lång kolsvart grotta fylld med läskiga djur såsom fladdermöss och bamsespindlar. Nu var det ett tag sen jag for på en långresa och är i ett stort behov av en sådan.
Sitter nu och funderar på vart nästa äventyr tar mig.
Hur ballt vore det inte att surfa på vågorna i Australien, eller stå uppe vid statyn vid utsiktsplatsen i Rio och se den oslagbara utsikten. Men mest inne är jag nu på Filipinerna. Mestadels för att det är så lätt att resa runt och man är garanterad paradis stränder, vilket jag lärde mig under min tre månader svistelse i Asien.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg!

2011-11-10 @ 16:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0