Stackars..

Första snön är fallen. Eller snöblandat regn. Usch. Vad finns det för mening med det? Inte snö och inte regn? Så gud kan du snälla ta bort detta väder för jag hatar det. Det gör bara humöret dåligt såhär på morgonkvisten, sminket rinner och tårna är blöta och kalla. Jag tycker synd om alla byggarbetare som står ute och planterar träd utanför kontoret och alla stackars bilägare som skrapar rutan i snöstormen. Stackars, stackars dem.

Idag är det fredag och det är julfest med jobbet. Slutar tidigt och har två timmar på mig att spontanköpa en klänning, åka hem och göra mig i ordning och ta mig tillbaka till jobbet för att möta upp resten. Jag som älskar att vara jätte seg när jag gör mig i ordning. Sminka ena ögat och sedan ta en paus och titta på en serie, ta på mig strumpbyxorna och sedan ringa ett samtal. Det blir nog inte så idag. Stackars, stackars mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0