Mot Holmenkolmen

Hur roligt låter inte det. Holmen kolmen liksom. Dit ska vi iallafall før att få en blick utøver den Norska skogen. Kanske en lite gofika på det också. Orden æger ju hær. De mesta är så likt Svenska fast de gjort orden lite fulare bara (det är okej att vara fördomsfull mot grannländerna). Jag har iallafall lärt mig mina favoritord. Tex. Akkuratt, Niks, potetgull och ha de. Favorit ordet ær absolut ha det, som man sæger till allt och alla nær man sæger hejdå. Man uttallar det gärna med 5 d. Ha ddddde. HA DE HA DE HA DE. Så himla härligt ord. Jag tror jag snor med mig det till min egna ordbok.

Hur roligt ser inte det ut då. æ æ æÆ Æ Æ.

Man ba älskar Snorge. (Norge)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åååh jag älskar norska. Min bror bodde i Norge i 3 år och han är tillsammans med en norska och nu bor dom här. Mitt favorituttryck är: 'det går fint' (men sagt med norskt tonläge såklart) funkar också till allt och låter så gulligt. det säger norrmän hela tiden och jag med numera!

2011-12-04 @ 09:12:14
URL: http://publishlovisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0