26-10-08 / överkörd!

Fyra dagars uppdate i ett inlägg hade jag tänkt.
I nu läget sitter jag här med två invalida fötter, uppsvullet som bara satan, vilket jag hade tänkt att komma till lite senare.

Torsdagen var en hektisk dag, en dag att vara stolt över. Också denna gick jag upp klockan 6 för att plugga till psykologiprovet jag hade under dagen, men dock helt förgäves! Är det inte tröttsammt då man känner sig helt förberedd för ett prov och ställer de 1 enda fråga, en fråga som man heller inte fattar.. Provet var ett stort TH, och jag gick ut från klassrummet med ett dåligt humör. Jag gick tidigare från provet för att åka på min arbetsintervjuv på Uniflex.
Min första arbetsintervjuv dessutom!
Nervös kom jag dit och träffade någon Jenny, hahaha. Detta kommer jag nog bära med mig ett tag.. "Berätta några svagheter du tycker du har som du skulle vilja förbättra på?" Envis svarade jag. (Insider -Empa) Även fast jag inte hade en aning om vad det skulle vara för dåligt i ett arbetssammanhang?
Såklart var jag tvungen att förklara mig. Det blev inte sååå lyckat kan jag säga.. Mest några - Eeeh, joo, ehm.. Alltså jag har lite svårt & släppa saker, alltså jag vill gärna göra klart saker, eh snabbt. (VAD SÄGER JAG?!) HA HA.
Så hoppas att de är en bra sak att inte vilja släppa saker inom denna branch..!

När jag kom hem drog jag och Loppan iväg på nån timmas gymträning, sköönt!
Senare skulle jag äntligen få träffa min skönhet Alexandra,
good vad jag har saknat dig och ditt underbara smile!
Vi hade mycket att prata om under vår 1 timmes promenad tillsammans. Det blev mest detaljerna från hennes Thailandresa, ååh vad underbart. Jag vill också! 
& nu ska hon iväg igen, först till England sen till Norge.
Nejnej, jag är inte avundsjuk! REALLY, jag älskar min skola.. HRM..
Ja det var alltså dagen då enligt migsjälv jag gjorde mer än vanligt.
Alltså kolla repriserna av desperet, one three hill.. So on. ; )

Sedan blev natt till dag och det blev FREDAG.. Mmm, ljuvliga fredag! (eller?)
Det blev utgång, först Nivå 22 för att dra i oss lite billigt förkrök. Sedan mötte vi upp Jessica och drog vidare till huset där vi mötte upp alla andra gulliga.
Det var kul, även utan skor. (jag hade nya skor, "lite" för trånga)
Sedan hände de där, som aldrig händer.
Vi står i mitten av övergångsstället, på väg över. Så vänder jag huvudet bak för att kolla att alla var med, i samma ögonblick som jag tar steget ut. Bilen jag trodde skulle stanna kör istället, inte bara kör, utan kör över mina fötter.
Jag står där och märker att något tungt kommer över mina fötter, det är taxibilen!
Hjälp! Springer iväg och får lite panik, bara tänken av att jag blivit överkörd gör de hela ännu värre.
De börjar blöda rätt så mycket, så Empa kör en blodstoppare, haha så himla gulligt. Knyter hennes schal runt min fot, hahaha rätt komiskt alltihop..
"Ojojoj", blev hemgångens uttjatade ord i mitt chockerande tillstånd.

Tur att man har världens goaste vänner som kan rädda en när man håller på & dö.. haha : ) <3

Nivå22  Frida, Empa, Jag & Tilda  Nivå22   Sofie & Sara  På väg till huset!


Lördagen blev en lugn dag, som förövrigt var ett måste eftersom att ta sig fram inte var de lättaste.
På dagen var jag & myste med Tilda, drack te och bara tjattrade..
Sedan blev jag upp-plockad av Sosso, som hade med sig Oden mat, mmm de var smaskens.
Vi tillbringade kvällen åt att vara barnvakter åt Sara, och förövrigt bara tyckte allmänt synd om oss själva.
VIlket är bland de bästa jag vet.

Så nu sitter jag här, en söndag. Med foten i högläge och lov är det också! Hallelulia! Snart ska jag & pappi åka in för att kolla foten. Hoppashoppas. Orkar inte med massa krångel.

De var väll allt för denna helg.
Åk aldrig Taxi 020!
Puss!!!!!

Jag & sossoB. Stackars oss.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0