Dag nummer 2 i landet tvärs över jorden.

Jag har haft sån tur. Denna familj är så fantastiskt välkomnande att man känner sig som en av dem redan efter en dag. De gör allt för att man ska känna sig bekväm och trivas. Är så lättad att det slapp vara ett problem utan bara en fördel.

 

Idag började jag dagen med att gå ut med familjens söta hund Ziggy, nu mitt största fan på en långprommis runt omkring ”Sydneys Suburbs”.  Sedan blev jag spontant medbjuden av morbror 32, för att visa mig Bondi beach. Dit åkte vi på hans vespa samtidigt som han hade en snabb guiderunda.

 

Familjen hämtade mig på Bondi för att besöka strand nummer 2, och efter den rundan hem till mormor och morfar för plask i polen på deras grymma takvåning med utsikt över hela Sidney och dess vatten. Kvällen avslutades med Indisk hämtmat och ett knallrött ansikte och jag kunde inte vara nöjdare efter av mina första två dygn i ett främmande land. Imorgon bitti börjar skolan, ett nytt kapitel då.

 

Bondi Beach

 
Bronti Beach

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0