En sänghistoria.

Äntligen lördag. Ögonen öppnades idag klockan 07:00. Hur kommer det sig, att vardagar då jag börjar vid 8.30 kan jag knappt ta mig upp ur sängen när larmet ringer och försover mig då och då. Men en helg då jag kan sova bort en regning och mörk dag, ja då passar jag på att vakna tidigare än vanligt. Halleluliah me. 
 
Ja, men har fått lite saker gjort iallafall och det känns skönt. Det underbara GI-brödet står i ugnen och lägenheten är skinande ren. Allt hemma börjar komma på plats och det är inte så mycket kvar innan jag känner att det närmar sig ett klart. Fast jag vet ju att när man nått dit finns det lika mycket kvar som man vill ändra på. 
 
Men iallafall. I veckan har sovrummet fått sig en ny säng. Från en 120 till 160. Äntligen. Igår köpte jag en liten pall jag spanat på, på mio. Och jag tycker det ser alldelles utomordentligt ut! Nu fattas bara något likt en sänggavel, hylla, tavlor eller något över sängen. 
 
Straxt ska jag sticka och klippa av mig mitt ruttna och solblekta hår. För att sedan bli helredo för kräftskiva på landet med Daniel och Syster som värdar.
 
Nya finfina pallen som jag använder som nattduksbord.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0