Lilla kromet och jag

Sopersnoriga och sjuka jag är i farten. Bara just därför att jag häromdagen tänkte att jag undkommit många dagisvirus på sistonde. Sådärja, dum tanke.

Har kört Lchf under en tid nu vilket jag tycker funkar bra utan att vara allt för jobbigt. Nu är inte tankarna kring mat lika mycket som de var första månaden. Nu känns det mer neutralt att äta enligt Lchf.

Tog en paus under Italienresan vilket innebar pizza, pasta, öl och självfallet godis. Godis, mitt älskade godis i alla dess former. Skulle kunna skriva en novell om min kärlek till just det.

Så, när jag väl ätit det så vill jag bara ha mer. Det handlar inte bara om att det är onyttigt utan hela min kropp mår dåligt efter en dos av godis. Tungan och munnen utvecklar blåsor och jag får magont och huvudvärk. Också därför vill jag bli av med mina sockersugmoments.

Var förbi hälsokostbutiken som tipsade om ett vitamintillskott som heter Krom som ska hjälpa till att hålla en jämnare blodsockernivå.
Time will tell om lilla kromet kan bota lilla mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0