INDIA STYLE

Kummin, kardemummakapslar, nejlikor, korianderfrön, bockhornsklöver, kanel och gurkmejja var en del av de indiska kryddorna som inhandlades på en mysig liten kryddhandel på söder. Nu jäklar lagas det indisk mat från grunden. Hittils har det blitt en ljuvlig Lamm butter masala och Rogan josh. (allt detta inom 24 h). Är en indiskmattorsk.. Målet är att lista ut favorit resturangen Shanti´s hemlighet till en munorgasm-måltid.
 
Vaknade tidigt som jag alltid gör på helgerna. Har nog en inbyggd väckarklocka i skallen (speciellt lördagar och söndagar) Har hunnit med en härlig lång löprunda på morgonkvisten. Äntligen så kan man sluta ha höst ångest och börja njuta av sol kombinerat med kyla och alla vackra färger i naturen och gömma sig i en mysig kappa med en stor halsduk till. Gillare. 
 
I fredags var jag på dejt med min vän Jerkan. Åt en ljuvlig kött middag och övade på att dricka rödvin. Dags att inse att jag faktiskt blir 22 inom ett par dar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0