Bakom kulisserna av Felicias liv.

Here it comes..
Jag har varit en arbetslös hemmafru i över en vecka nu. Har ägnat mig åt daglig träning, diskning och sett till att maten har varit på bordet klockan fem. Jag har passat på att pluggat till högskoleprovet och tagit mysiga promenader. Men nu är det över. Skönt och jobbigt. Tillbaka till förskola imorgon. Har saknat förskolejobbet och mysa med bebisar hela dagarna. Det bästa enligt mig är att ej ha en fast anställning. Detta låter antar jag sjukt i mångas öron. Men för mig är det toppen. Just det här med ledigheten. Att kunna ta ledigt precis. när. jag. vill. Halleluliah!

Och varför slutade du på det kanonroliga jobbet på tidningen Nya Rum då? Jo. Lilla jag insåg att det pressade säljjobbet inte var något för mig längre. Jag vill gå till jobbet och sedan släppa just jobbet för att fokusera på annat. Men mijön och allt omkring detta jobb var verkligen något extra. En annan lite skönare tjänst där skulle jag inte sagt nej till.

Och mer då..

Min kära telefon ramlade i toaletten här om dagen. Min reaktion var att jag stog med stora ögonen och stirrade och sedan drog till med ett panikskrik. Tillslut styrde reflexerna huvudet, plockade upp kärleken, fram med en skål med ris och in i ugnen. Och min Iphånis sviker aldrig och mår bättre än aldrig förr. Bästisen.

Lilla knät mitt är också svullet och dannt ha gjort något klantigt sent en lördagsnatt. Och varför lyckas jag alltid fastna på kvällens vimmelbilder. Mina vänner, håll mig borta från dessa fotografer. De där skelande, léende ögonen bör nog hellst vara för sig själva.. Jajjemen, det var allt om lilla mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0