17/12-08

Saker och ting rullar på

Rimmen faller tungt, jag tar det lugnt
Snackar på, står på tå
Rullar på, rullar av
Viftar in, flaggar ut
Rycker upp, taggar ner
Rycker in, röker på
Sticker ut, sticker in
Silar mygg, dricker gin
Tar ett rus, rakar mus
Kastar upp, ruskar tupp
Spänner på å suger av
Kastar drag, hyvlar plank
Driver dagg faller regn
Skottar snö, skiftar däck
Målar om, värmer glögg
Juckar hårt, dricker upp
Brygger nytt, rimmar fel
Kopplar ner, längtar hem
Ringer upp, rycker dragg
Skakar loss, tar ett bloss
Går på dass, vädrar ut
Loggar in, loggar ut
Skjuter älg, kammar lugg
Vinklar upp, mejar ner
Simmar ut, svidar om
Grillar korv, ligger i
Häller upp, glider in
Tacklar av, rimmar på
Skjuter rygg, odlar bin
Bygger ut, stämplar in
Varvar upp, kavlar ner
Jagar hjort, knäpper kort
Snackar ut, eldar på
Köper skor, steker pytt
Lägger in, lägger ut
Hugger ved, lackar golv
Jobbar in, sträcker ut
Slevar mos, trampar vin
men ändå..

http://duplo.org/~jonas/petter.mp3

Iallafall, saker rullar på.
Skolan börjar sakta men säkert få en sorts balans mellan mina mål och vad jag kan nå.
Idag ska jag börja från scratch och ta tag i allt jag hela tiden skjuter fram. Blandannat: Psykologin och dess lärare, Religionen, Spanskan, matten, aerobicen. Jag ska också försöka hinna med och hämta hem min kära mobil som trillade ur fickan häromdagen, lika sliten och rutten som vanligt ♥

Så nu tänkte jag go crazy och dra till med nått drastiskt!
Råkade komma in på den här söta sidan http://www.redcross.se/kram.
Och sedan läser jag: Dela med dig av din medmänsklighet du också, skänk en kram.
Man är ju mer än tvungen, om man inte vill ta ner ens samvete till 0...
Så gör som jag, gör nått bra. Skänk en kram! :)


Kommentarer
Postat av: jelenas

Jag är inte klar än, men när vi är inne på msn samtidigt kan du skicka koden så att jag får göra klart. Gjorde en skitsnygg header också!

Men skriv till mig på msn, eller sms mig.

0736787222 så kan jag logga in om jag har en data nära, :D

2008-12-17 @ 20:19:15
URL: http://jelenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0