drömmar om annat

Tvungen. Till. Att. Lägga. Undan. Matteböckerna. Då jag inser att jag får stirr på varannan siffra och tänker om allt annat förrutom just det. Så, tänkte passa på att lyxa till den sista timmen vid liv denna kväll. Har kokat mig ett gott hallon och vanilj te och precis dragit bort plasten från de senaste nummret av kamera och bild.

Jag älskar tidningar
. Kanske mest känslan av att köpa tidningen i affären. En känsla av att snart så skall man lyxa till det lite för sig. Gräva ner sig långt ner i soffhörnan som det går omringad av soffans alla kuddar och filtar. Och självklart något gott att äta och dricka.

Men.

Det händer mer än ofta än sällan att jag inte kommer mer än 10 sidor i tidningen. (appropå det ligger en oläst cosmo liggande i tidningshögen). Spelar ingen roll. Jag får den största kicken när jag grabbar tidningen och gottiset i ffffären. Ah, så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0