TOMTEPUSS.

Imorgon tar jag på tomteluvan och kör igång samlingen med lite paketöppning. Ser framför mig 15 hungriga vargar i en hög och sliter i stycket. Stycket är då paketet. 
 
Imorgon är nämligen min sista dag bland dessa guldklimpar. Jättesorgligt samtidigt som jag har nya spännande äventyr som väntar. Dessa barn har gett mig energi under de mörkaste höst och vinter dagar. De dagar man startat med en trist klump i magen har många gånger slutat med ett leénde på läpparna. Idag fick jag höra av R. 2,5 år, straxt innan jag gick hem - Felicia, jag älskar dig. Oslagbart.
 
Något jag fått med mig från denna termin av dagislivet är att jag vet, eller känner på mig att det jag skall plugga till härnäst, är med människor, av något slag och på något sätt. Att få andra att må bra är en förjäkla härlig känsla.
 
Paketet till barnen innehåller förresten en digital fotoram fylld med bilder på dem i tomteluvor och luciakronor som jag fotade på senaste luciafirandet. Tur att bebbarna inte kan läsa. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0